Csipkeovi honlapja köszönti látogatóit
ÓVODÁNK LOGÓJA
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
AKTUÁLIS INFÓK
 
MINDENNAPJAINK
 
ALAPÍTVÁNYUNK
 
TAGÓVODÁINK
 
DOKUMENTUMOK
 
Minőség iránytási program II.

Folytatás ...

 1.    Minőségpolitikánk

            Intézmény működésének folyamatos fejlesztése
 
Cél: egészséges, biztonságos munka és nevelési körülmények biztosítása.
Feladat: a működés során felmerült jelzések, értékelések alapján a hiányosságok megszün-
             tetése.
             Fejlesztő, megelőző tevékenységek megtervezése.
             Követelmények teljesülésének ellenőrzése.
A folyamat leírása
-          Június végén vezető, tagóvodavezető, munkavédelmi felelős és karbantartó bejárják az óvodát.
-          A felmérés alapján lista készül a szükséges beavatkozásokról.
-          A tagóvodavezető június 30-ig ütemtervet készít a munkálatok elvégzéséhez, amit jóváhagyásra benyújt a vezetőnek.
-          Augusztus végén a munkavédelmi felelős ellenőrzi az elvégzett munkát, és korrekciós javaslatait benyújtja.
-          Augusztus 21. és 25. között munkavédelmi felelős baleset- és tűzvédelmi oktatást tart az alkalmazotti közösségnek.
-          Szeptember 30-ig a tűzvédelmi felelős megszervezi és lebonyolítja intézményenként a tűzriadót.
 
Bizonylatok és dokumentumok rendje
 

Bizonylat, dokumentum
Kitöltő
Megőrzési hely
Megőrzési idő
Másolatot kap
Veszélylista
Munkav. felelős, tagóvodavezető
Iktató
1 év
Vezető
Ütemterv
Tagóvodavezető
Iktató
1 év
Vezető
Bizonylat a munka elvégzéséről
Szakember
Iroda
1 év
-
Jk. oktatásról
Óvodatitkár
Iktató
1 év
-
Munkavédelmi napló vezetése
Munkavédelmi felelős
Iroda
Folyamatos
-
Jk. tűzriadóról
Tűzvédelmi felelős
Iroda
1 év
-

 
 
 
            Vezetés elkötelezettsége, felelőssége
 
Cél: az intézmény vezetése biztosítsa a minőség iránti elkötelezettségét, a működés rendjét a folyamatos fejlesztéshez. A szervezeti kultúra fejlesztéséhez szükséges erőforrásokat a partneri elvárásoknak megfelelően, a külső és belső jogrendszer szabályainak betartásával, a nevelési program 4 évenkénti felülvizsgálatával, munkatervek készítésével, az évenkénti irányított önértékelés lebonyolításával. 
Minőségügyi vezető, minőségfejlesztési teamek működtetése, feltételek biztosítása.
  • A teamekben résztvevő kollégáknak lehetőséget kívánunk biztosítani a belső párbeszédre, munkaerő átszervezéssel, illetve havi 1 alkalommal munkatársi megbeszélés keretében.
  • Intézményvezetési elkötelezettségemet a folyamatos és aktív részvételemmel kívánom hangsúlyozni a teamek munkájában. S így kívánok tájékozódni a munka menetéről, közben felmerülő költségekről.
  • Támogatom a szakirodalmak megismerését, beszerzését, hozzáférhetőségét és bővítését.
  • Az egyes szakaszok kiértékelése kapcsán kívánom serkenti a folyamat fejlesztési készséget. A folyamatba való betekintés az egyenletes munkamegosztást segíti, a kollégák intézményszintű látásmódját.
  • Anyagi ösztönzést a teamekben résztvevő kollégáknak céljutalom, és minőségi bérpótlék formájában kívánom megtenni.
 
            Jogszerű működés
 
Jogszabályok, tartalmi szabályozók
-          1992. évi XXII. tv. Mt.
-          1992. évi XXXIII. tv. Kjt.
-          1992. évi XXXVIII. tv. Áht.
-          1993. évi LXXIX. tv. Kt.
-          1993. évi XCIII. tv. munkavédelemről
-          1996. évi XXXI. tv. tűzvédelemről
-          5/1993. (XII.26.) MÜM rendelet munkavédelemről
-          11/1994. (VI.8.) MKM rendelet nevelési-oktatási intézmények működéséről
-          30/1996. (XII.6.) BM rendelet tűzvédelemről
-          35/1996. (XII.29.) BM rendelet Országos Tűzvédelmi Szabályzat
-          277/1997. (XII.22.) Korm.r. pedagógus továbbképzésről
-          217/1998. (XII.30.) Korm.r. államháztartás működési rendjéről
-          25/2000. (IX.30.) EüM-SzCsM munkahelyi kémiai biztonságról
-          44/2000. (XII.24.) Eüm rendelet veszélyes anyagokról
-          37/2001. (X.12.) OM rendelet katasztrófa elleni védelem
-          Fenntartói rendelkezések, ÖMIP
 
1. Alapvető dokumentumok
1.1. Alapító Okirat
1.2. SzMSz
1.3. Házirend
2.        Alapvető szakmai dokumentumok
2.1. Nevelési program
2.2. Minőségirányítási program
2.3. Továbbképzési program, és beiskolázási terv
2.4. Intézmény éves munkaterve és beszámoló
3.        Intézmény ügyintézési dokumentumai
3.1. Ügyintézési, iratkezelési szabályzat
3.2. Jegyzőkönyv, határozat, értesítés
3.3. Tanügyi nyomtatványok
4.        Munkaügyi dokumentumok
4.1. Formai előírások – kinevezések
4.2. Munkaköri leírások
5.        Gazdálkodás folyamatát szabályozó dokumentumok
5.1. SzMSz
5.2. Megállapodás részben és önálló költségvetési szerv között
6.        Védelmi jellegű szabályzatok
6.1. Munkavédelmi Szabályzat
6.2. Tűzvédelmi Szabályzat
 
 
A külső és belső jogi szabályozók betartásának biztosítása kétféle úton valósul meg az intézményben:
-          A vezetői ellenőrzés feladata a jogi dokumentumok által megszabott előírások betartásának folyamatos figyelemmel kísérése. Ezt vizsgálja a fenntartó belső ellenőre is rendszeresen.
-          Az intézmény vezetője az érdekképviseleti fórumok – Közalkalmazotti Tanács – számára a véleményezési és egyeztetési jogkör gyakorlásának biztosításával egy független, belső kontroll működését is lehetővé teszi.
 
Jogi szabályozok, hozzáférhetősége, megismerése, betartása
Az intézmény vezetése folyamatosan gondoskodik arról, hogy az intézmény teljes működését szabályozó jogi dokumentumok, különböző szintű rendeletek, a fenntartó önkormányzat, valamint az intézmény belső szabályozó hozzáférhetők legyenek, azokat az intézmény alkalmazottai megismerjék és betartsák.
 
Hozzáférhetőség biztosítása
Az Oktatási Közlöny, valamint a Magyar Közlöny, RAABE Jogalkalmazás a közoktatásban, az Oktatási Törvény, a KJT. nyomtatott formában biztosítja az információk hozzáférhetőségét. Ezek egy példánya az óvodavezetői irodában találhatók meg.
 
A megismerés biztosítása
A közlönyben, illetve a postai levél formájában az intézményhez érkező információk tartalmát elsőként az óvodavezető, tagóvodavezető tekinti át. A működést befolyásoló fontos információt a faliújságon közzéteszi. Amennyiben az előírások tartalma pedagógiai jellegű, úgy a nevelőtestület elé tárja. Ezen kívül biztosítja a KAT részére az újonnan megjelenő jogszabályok, a munkavállalók érdekvédelmével kapcsolatos vonatkozásainak ismertetését.
 
     Stratégiai tervezés
 
Intézményünkben a stratégiai tervezés egyenlő a Helyi Nevelési Programmal, tartalmazza az alapelveket, a célokat. Az éves tervezés, a hosszú távú célok éves megvalósítási tervét tartalmazza. A vezetői ellenőrzés megjelöli a működés azon területeit, melyet ellenőrizni kíván, az ellenőrzést végző személyeket és az ellenőrzés módját. Az éves tervezés eljárása kijelöli azokat a területeket, amelyeknél vezetői beavatkozás szükséges és meghatározza az ebből adódó feladatokat.
Jövőkép: A tervezés összhangban van a vezetői pályázattal, a Helyi Nevelési Programban megfogalmazott célokkal, a nevelési évre meghatározott feladatokkal. Hozzájárul a nevelés tudatos megtervezéséhez, amennyiben elkészítése nem öncélú.
 
Eljárások
§         A HOP felülvizsgálata – 4 évente.
§         Az intézmény éves munkájának tervezése – évente.
§         Adatgyűjtés, tapasztalatgyűjtés értékeléshez, fejlesztéshez – vezetői ellenőrzés.
§         Pedagógiai programhoz szükséges feladat-, és eszközrendszer.
§         Minőségirányítási rendszer folyamatai, eljárásai.
§         A szervezeti kultúra felmérése, fejlesztése – irányított önértékelés.
§         Az intézmény működésének, szabályozásoknak és a partneri elvárásoknak megfelelés, szükséges módosítások feltárása.
 
Belső szabályozások
§         Az intézmény meghatározása – Alapító Okirat.
§         Gyermeki jogviszony meghatározása – HOP.
§         Az intézmény munkarendje – SZMSZ.
§         A pedagógiai munka belső ellenőrzésének rendje – SzMSz.
 
Külső szabályozások
§         Óvodavezető hatásköre, munkarendje.
§         Pedagógiai program.
§         Nevelőtestület.                                                          Közoktatásról szóló törvény.
§         Szakmai munkaközösségek.
 
 
     Helyi Óvodai Nevelési Program
 
Felülvizsgálat folyamata
§         Négyévenkénti felülvizsgálat. Első lépésként az óvodavezetés áttanulmányozza a Kt-t és a szükséges törvényi szabályozásokat.
§         Kibővített óvodavezetés feltérképezi, majd azonosítja a HOP módosításra, kiegészítésre szoruló területeit, ismerteti a testülettel.
§         Szeptember közepén megalakulnak a munkacsoportok, és témakört választanak.
§         A munkacsoportok október végéig elvégzik a kijelölt területek elemzését.
§         November végéig a csoportok együttesen megbeszélik a módosító javaslataikat.
§         Tantestületi értekezleten a testület megvitatja és elemzi a módosító javaslatokat.
§         Az elfogadott javaslatokat, módosításokat beemelik a programba. Ha korrekció szükséges, a munkacsoportok egy héten belül elvégzik.
§         Kiegészített programot a nevelőtestületi ülésen elfogadtatjuk.
§         Elfogadás után, január végén az óvodavezető a programot megismerteti a közvetlen partnerekkel (szülő, iskola, stb.)
§         A módosított HOP-ot a vezető felterjeszti az önkormányzathoz elfogadásra.
 
     Éves munkaterv
 
Célja, hogy meghatározza az óvoda nevelő munkáját. Szabályozza időben és felelősökre lebontva az éves feladatokra.
Feladata: összhangban a vezetői pályázattal, a Helyi Nevelési Programmal egy nevelési évre meghatározni a feladatokat.
Sikerkritérium: törvényességnek megfelelő működés, melyben a feladatok számbavétele, időrendi sorolása, valamint végrehajtás feltételei, és módja biztosítva van 80 %-ban.
 Folyamat
§         Az óvodavezető tájékoztatja a kollégákat a tanévre vonatkozó nevelési és oktatási célkitűzésekről, a szervezeti egységek munkaterveinek tartalmi és formai elvárásairól.
§         Tájékoztatást ad a személyi-tárgyi feltételekről, a nyár folyamán történt fejlesztésekről.
§         A team vezetők, a gyermekvédelmi felelősök írásba foglalják a munkatervüket.
§         Ezután értékelik a terveket, és ha formailag megfelelőnek tartják, akkor elfogadják és az óvodavezető elé terjesztik.
§         Ezt követően az óvodavezető elkészíti az óvoda feladattervét, amelyben rögzíti az adott tevékenység időpontját és felelőseit.
§         A tervekkel összhangban az intézményvezető elkészíti az ellenőrzési, mérési tervet, amely tartalmazza a mérések várható idejét, szereplőit és felelőseit.
§         Ezzel egyidőben az óvodavezető összeállítja az események naptárát.
§         A nevelőtestület dönt a munkaterv elfogadásáról és az elfogadott munkaterv 1 példányát szeptember 15-ig elküldi a fenntartónak, egyet pedig elhelyez a vezetői irodában.
 
     IMIP működtetése
 
A Százszorszép Óvodák minőségirányítási programjának működtetéséért az óvodavezető a felelős. A minőségirányítási vezető az óvodavezetés munkájában egyenrangú partnerként vesz részt. Feladata a MIP-ben meghatározott feladatok koordinálása és felügyelete. A munkaköri leírásában előírtaknak megfelelően végzi a MIP működtetésének feladatát. Munkáját a folyamatgazdák segítik, akik az adott folyamat működtetéséért felelnek, s beszámolási kötelezettséggel tartoznak a minőségirányítási vezető felé.
A MIP felülvizsgálatát 4 évenként illetve a törvényi változásoknak megfelelően végezzük.   
 
     Vezetői feladatok
 
Adatgyűjtés, tapasztalatgyűjtés az értékeléshez és a fejlesztéshez. Feladata az egyén teljesítmény túl, önkritikus választ keresni a többi vezetési funkció érvényesülésére, az egész intézmény működésére.
Folyamata
§         A vezetői kör a folyamat elején meghatározza az általános vezetői ellenőrzés területeit szempontjait, delegálásának gyakoriságát és módszereit
§         Az óvodavezetés szeptember elején kiválasztja az ellenőrzött területeket.
§         Elkészítik az éves ellenőrzési tervet.
§         Az ellenőrzési tervet az óvodavezető ismerteti az alkalmazotti közösséggel
§         Meghatározza az ellenőrzésért felelős személyeket, és meghatározza a beszámolók idejét.
§         Az ellenőrzés tapasztalatainak megbeszélése az ellenőrzés után egy héten belül.
§         A feltárt hiányosságok pótlása.
§         Az ellenőrzést végző személy beszámol a tapasztalatokról a vezetőnek.
 
     Intézményünk információs rendszere
 
A partnerekkel való kommunikáció során biztosítani kell a partnereket érintő bármilyen információ teljes körű nyilvánossá tételét és hozzáférhetőségét.
Feladat. Meghatározni a napi működéshez szükséges információk belső áramlásának frissítését, az információk szükségletetek, információk körét.
Az információáramlást az alábbi kommunikációs csatornákon oldjuk meg.
-          körlevél
-          meghívó
-          bemutató foglalkozások
-          szórólap, plakát, helyi kiállítás
-          rendkívüli megbeszélések
-          levél
-          TV, újság
-          gyermekek értékelése.
Sikerkritérium: A korrekt és hatékony információ áramoltatás, megvalósulás 80%
 
 
1.    Belső működés
     Pedagógus együttműködés
 
Szakmai keretek
Ülések száma
Tevékenység
Elvárások, eredmények
Sikerkritérium
Teamek
Évente 5-6 alk. feladattól függően
Módszerek, eszközök kiválasztása, tapasztalatok átadása
Összehasonlító elemzések, bevált módszerek
Nevelési problémák megbeszélése 80 %
Egy csoportban dolgozó óvodapedagógusok
Napi kapcsolat
Egyéni fejlődés értékelése, információk átadása
Szociális érés, önkiszolgálás, közösségi nevelés stb., problémák megbeszélése
Tájékozottság, problémák megoldása 90 %
Egy óvodában dolgozó óvodapedagógusok
Havonta
Problémák megbeszélése
Sokoldalú, korrekt tájékoztatás
Tájékozottság
100 %
Intézményi nevelőtestület
Évi 3-4 alkalom
Nevelési értekezletek
Pedagógiai alapelvek
Konszenzuson alapuló nevelési eredmények
 
 
Az emberi erőforrások biztosítása és fejlesztése
A csoport vezetésért felelős óvodapedagógussal szemben támasztott elvárásokat is összesíthettük.
A csoport vezetéséért felelős óvodapedagógus szerepe:
§         Rendelkezzen legalább 3 éves pedagógiai szakmai gyakorlattal.
§         Mentálhigiénés, intellektuális szempontból legyen alkalmas a gyermekcsoport nevelésére.
§         A csoportos óvónőkkel szemben támasztott követelmények között preferáltan szerepel a jó kommunikációs és együttműködési készség, intuitív készség, szolidaritás a gyerekekkel, elhivatottság a pálya iránt, jó kapcsolattartás szülőkkel, kollegákkal.
 
A pedagógusok munkáját segítő módszertani tapasztalat- és eszköztár:
§         A csoportos óvónő munkájával szemben támasztott követelményeket a munkaköri leírás részletesen rögzíti (az új óvodapedagógusok az óvodavezetőtől kapják meg az év elején).
§         A kezdő óvodapedagógusok mellé a vezető szeptembertől un. mentort jelöl ki, aki segíti nevelői munkáját.
§         A rendszerességgel megtartott munkaközösségi megbeszélésen a felmerülő nevelési problémákat feltárhatja, segítséget kérhet az adott csoportos óvónőtől.
§         Évente valamennyi csoportban bemutató foglalkozást tartunk, amely lehetőséget ad nevelési problémák módszertani kezelésére.
§         Évente 1 nevelői (szakmai) összejövetelen valamennyi óvodapedagógus ötletbörze (tanulmányi kirándulás szervezése, kerti parti, majális) keretében járul hozzá a tapasztalat- és eszköztár gyarapításához.
 

Előző oldal

Dokumentum következő része

 

ILLYENNEK LÁTNAK...
 
GYEREKSZÁJ
 
KÉPES BESZÁMOLÓINK
 
EZEKET TANULTUK
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?