A kompetencia alapú nevelésel kapcsolatban hallgathattak meg előadást, és vehettek részt műhelymunkában a szülők a csipkeházi óvodában csütörtök este. A célok között szerepel, hogy a gyerekek olyan képességekkel rendelkezzenek, melyekkel reagálni tudnak a világban folyamatosan végbemenő változásokra.
Nyerges Pálné az elmúlt hetekben két iskolai HEFOP-projekt záró konferenciáján is részt vett a módszert követő tanítókkal és tanárokal. A százszorszép óvodák vezetőjét lenyűgözte, amit a rendezvényeken látott és hallott.
- A kompetencia alapú nevelés-oktatás iskolai bevezetése számunkra azt jelenti, hogy van folytatása annak, amit mi elkezdtünk. Az óvoda és iskola közötti módszertani egység nyertesei a gyermekek - mutatott rá.
Bár a magyar óvodákban még nem kötelező az EU fejlesztési irányainak megfelelő kompetencia alapú nevelés, a csipkeházi intézményben ősztől szertnék bevezteni egy vagy két csoportban. A foglalkozásokon az eddigieknél is fontosabb szerephez jutna a tevékenységszintek -utánzási algoritmusok, differenciált feladatmegoldás, tehetséggondozás, felzárkóztatás, stb. -szerinti csoportos munka.
-Jelenleg az Országos Óvodai Alapprogram szerint dolgozunk, de - kistérségi jelleggel - a kompetencia alapú nevelés megvalósítása érdekében folyamatosan figyeljük a pályázatokat az anyagi feltételek megteremtése érdekében. A célunk az, hogy egyénre szabottan, a gyerekek szükségleteihez igazodjon az eddigieknél is jobban a nevelés -mondta Nyerges Pálné.
Szakmai körökben úgy tartják: a magyarországi óvodai program világszínvonalú, a gyermekekről szól. A pedagógusok szeretnék, ha ez így is maradna, és ezért igyekeznek mindet megtenni. A vasút utcai intézményben a további folyamatos fejlődést segítendő mutatta be a Bács-Kiskun Megyei Pedagógusház képviselője a HEFOP 3.1.4. kompetencia-nevelés az óvodában projektet a szülői közönség számára.
- Azt szeretnénk elérni, hogy a gyerekek olyan képességekkel rendelkezzenek, melyekkel jobban tudnak boldogulni az életben. Napjainkban a technikai civilizáció erősödése miatt kevesebb a közvetlen tapasztalat, az érzelmi, szociális intelligencia azonban csak az emberi kapcsoaltokban tud kialakulni, fejlődni. Emiatt kicsi korban arra kell a gyerekeket megtanítani, hogy a kettőt együtt alkalmazzák. Amit a technika nyújt, annak örülhetünk, amit viszont elveszítünk általa, azt igyekezni kell pótolni - hangsúlyozta Kulcsárné dr. Papp Enikő pedagógiai szakértő.
vissza a főoldalra |