Kiscsoportban:
Heti rend:
- Hétfő - ének, irodalom
- Kedd -vizuális nevelés
- Szerda -testnevelés
- Csütörtök -irodalom
- Péntek -környezeti nevelés
Tanulás
Az óvodákban a tanulás folyamatos, jelentős mértékben utánzós tevékenység, amely a spontán adódó helyzetben, valamint az óvónő által kezdeményezett tevékenységekben valósul meg. Feltétele a gyermek aktivitása, amely a játszva tanulásra épül.
A kezdeményezések formája kötött és kötetlen, időtartama 10-15 perc. Nálunk a kiscsoportban novembertől kezdődnek a kezdeményezések.
Zenei nevelés:
- mondókákkal ismerkedünk
- dalos játékokat játszunk
- műdalokat tanulnak a gyerekek
- utánzó mozgásokat végzünk ének, és játék közben
- egyenletes lüktetést gyakoroljuk
- halk-hangos/gyors-lassú :megfigyelélst végezzük
Környezeti nevelés:
- a természeti és társadalmi környezet jelenségeivel ismerkedünk
- megfigyeléseket végzünk
- tapasztalatokról beszélgetünk
- gyűjtögetünk
Vizuális nevelés:
- gyurma
- zsírkréta
- színes ceruza
- festék
- olló
- ragasztó használata
Mindezen eszközökkel , és különböző technikákkal ismerkednek a gyerkek.
Irodalom:
- A kezdeményezésekben sok mesét, és verset hallgatnak a gyerkek. Ezeket kiegészítik az anyanyelvi játékok, ami a beszédfejlődésüket segíti, és a dráma játékok, amelyek a közösségépítésben játszanak fontos szerepet.
Tesnevelés:
- Ez a foglalkozás történik kötött formában, amikor játékos jelmondatokkal átmozgatjuk a kisgyremek izomzatát.
- Lábboltozat, és gerinctornával igyekszünk az egészséges életmód, és a a jó tartás kialakításában segíteni.
|