Csipkeovi honlapja köszönti látogatóit
ÓVODÁNK LOGÓJA
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
AKTUÁLIS INFÓK
 
MINDENNAPJAINK
 
ALAPÍTVÁNYUNK
 
TAGÓVODÁINK
 
DOKUMENTUMOK
 
Minőség irányítási program

 

Minőségirányítási
Program
 
Százszorszép Óvodák
 
 
Kiskunhalas
 
 
 

2004-2009

 

v     Alkalmazotti közösség jóváhagyásának dátuma: 2004. május 27.
v     Fenntartói benyújtási dátum: 2004. május 28.
v     Fenntartói jóváhagyás dátuma:2004. július 01. (239/2004. Kth.)
v     MIP hatályba lépésének dátuma: 2004. szeptember 01.
v     Tervezett felülvizsgálat dátuma: 2009.
 
 
Az intézmény neve : Százszorszép Óvodák
Székhelye:                6400 Kiskunhalas, Vasút u. 2.
Telefon/fax:              77/422-430
E-mail cím:              csipkeovi@ emitelnet .hu.
Tagintézményei:      Felsővárosi Óvoda – Kiskunhalas, Szabadság tér 3.
                                  Lomb utcai Óvoda – Kiskunhalas, Lomb u. 5.
 
 
                                                                   Készítette:      Nyerges Pálné
                                                                                                         intézményvezető
Tartalomjegyzék
 
  1. Általános rész …………………………………………………………………….3.
            Az intézmény rövid bemutatása ……………………………………………….3.
            Intézményünk rövid bemutatása minőségfejlesztés szempontjából ………...4.
            Fenntartói MIP………………………………………………………………….5.
 
  1. Minőségpolitikánk ……………………………………………………………….6.
            Minőségpolitikai nyilatkozat …………………………………………………...6.
            Küldetésünk …………………………………………………………………. 6.
            Jövőképünk …………………………………………………………………...6.
            Vezetői szándéknyilatkozat …………………………………………………..7.
            Minőségcélok …………………………………………………………………...8.
            Szervezeti felépítés ……………………………………………………………..9.
 
  1. Minőségpolitikánk ……………………………………………………………..10.
            Intézmény működésének folyamatos fejlesztése ……………………………10.
            Vezetés elkötelezettsége, felelőssége………………………………………….11.
            Jogszerű működés……………………………………………………………..11.
            Stratégiai tervezés……………………………………………………………..13.
            Helyi Óvodai Nevelési Program………………………………………………14.
            Éves munkaterv………………………………………………………………..15.
            IMIP működtetés…………………………………………………………… ..16.
            Vezetői feladatok………………………………………………………………16.
            Intézményünk információs rendszere………………………………………..17.
 
  1. Belső működés………………………………………………………………….18.
            Pedagógus együttműködés
       
  1. Az emberi erőforrások menedzselése………………………………………….20.
            A dolgozók kiválasztása, betanítása………………………………………….20.
            Továbbképzési rendszer működtetése……………………………………….21.
 
  1. Mérés, értékelés rendszere………………………………………….. ………...22.
            Belső értékelési rendszer működtetése………………………………………22.
            Nevelési tevékenységek mérések értékelése…………………………………23.
            A gyermek egyéni fejlesztése, értékelése…………………………………….23.
            Intézményi önértékelés……………………………………………………….24.
            Partneri igény és elégedettség mérés, értékelés……………………………..25.
            Panaszkezelés szülők részére…………………………………………………26.
            Panaszkezelés alkalmazottak részére………………………………………..27.
            Beóvodázás, beíratás………………………………………………………….27.
 
  1. Teljesítményértékelés területi és rendje ……………………………………..29.
            Az értékelés gyakorisága, felépítése, részvevők, módszerek, dokumentumok
hozzáférhetőség, tárolás……………………………………………………… 29.
            Teljesítményértékelés szempontjai óvodapedagógusoknál…………………30.
            Teljesítmény értékelés szempontjai óvodavezető helyettesnél,
tagintézményvezetőnél ……………………………………………………….32.
            Teljesítményértékelés szempontjai munkaközösségvezetők részére ……...33.
 
  1. Legitimációs záradék
 
  1. Mellékletek
1.    Általános rész
            Az intézmény rövid bemutatása (HOP alapján)
 
Százszorszép Óvodák
 
 
 
Központi
Vasút utcai óvoda
3 csoport
Kiskunhalas, Vasút u. 2.
Tagintézmény
Felsővárosi Óvoda
5 csoport
Kiskunhalas, Szabadság tér 3.
Tagintézmény
Lomb utcai óvoda
3 csoport
Kiskunhalas, Lomb u. 5.
                                                                                                         
 
A három intézményben tizenegy csoport működik. A Vasút utcai Óvoda a város központjához közel van, a Felsővárosi Óvoda a település északi, a Lomb utcai Óvoda a déli részén helyezkedik el.
A Vasút utcai Óvodába egyaránt érkeznek családi házban és lakótelepen élő gyermekek és részben külterületi igényeket is kielégít. A szülők iskolai végzettségét vizsgálva kb. 50 %-a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik. A szülők körében nem jellemző a munkanélküliség. Az épület családi ház jellegű, régi kétszintes épület. Nehézséget jelent, hogy a három csoportnak egy mosdója van. Az udvara tágas, fásított, jól felszerelt.
         A Felsővárosi Óvoda kertes családi házak körében helyezkedik el, ahonnan fogadja a gyermekeket, de a néhány éve épült Esze Tamás lakótelepen élők is ide járatják gyermekeiket. A cigány kisebbséghez tartozó gyermekek aránya 4-6 %. A szülők képzettség tekintetében heterogén képet mutatnak, ami jellemző szociális helyzetükre is. Az óvoda 5 csoportos, melyből 3 csoport az 1897-ben átadott szárnyban, 2 pedig az 1960-as évek elején átadott szárnyrészben működik. Az udvar tágas, természetes alapanyagú udvari játékokkal felszerelt.
A Lomb utcai Óvoda csendes, nyugodt környezetben található. A családok többsége kertes házban él, gazdálkodást folytat. A cigány gyermekek aránya 7-8 %.
A szülőknek kis hányada rendelkezik középfokú vagy ennél magasabb iskolai végzettséggel, itt a legnagyobb a munkanélküliek aránya.
Az épület ideális, minden csoportnak külön mosdója, udvari bejárata van. Változatos mozgásfejlesztő játékokkal felszerelt a hatalmas udvar. Szabványnak nem megfelelő, de testi nevelést segítő tornaszobával rendelkezünk
 
 
 
            Intézményünk rövid bemutatása a minőségfejlesztés szempontjából
 
 
  • 1997-ben óvodánk nevelőtestülete részt vett a Helyi Óvodai Nevelési Program megírásával kapcsolatos továbbképzésen, melynek kapcsán elindult az innovációs fejlődés.
  • 1998-ban megírtuk saját nevelési programunkat. A program folyamatos bevezetése zajlott az azt követő években. A menet közben felmerülő problémáknak megfelelően módosításokat, kiegészítéseket eszközöltünk.
  • 2000-ben minőségbiztosítással kapcsolatos továbbképzéseken vettek részt a nevelőtestület tagjai.
  • 2001-ben létre hoztuk intézményünkben a minőségi kört (team), a nyitott önértékelés folyamatának elkezdése céljából.
  • A nevelésben legfontosabb partnereinket (szülő, iskola, fenntartó) kérdőív segítségével szólítottuk meg. A válaszok értékelése után feladatterveket készítettünk a hibák javítására, majd visszamérésekkel ellenőriztük az eredményt.
  • Vizsgáltuk a munkahelyi klímát, és az óvodapedagógusok az önértékelési teszt segítségével felmérték saját lehetőségeiket és korlátaikat.
  • Folyamatosan pályázunk az intézményünkben folyó szakmai munka támogatására, mert a nevelőtestület korábbi és jelenlegi eredményei, szakmai felkészültsége, elhivatottsága, munkabírása garancia arra, hogy az intézményünkbe járó gyermekeknek nyugodt, biztonságos légkört tudjunk teremteni. Óvodánk vezetői, pedagógusai, munkatársai olyan személyek, akik nyitottak, felkészültségüket folyamatosan fejlesztik.
  • A HACCP minőségbiztosítási rendszert kidolgoztuk, a teljes bevezetéséhez szükséges feltételeket folyamatosan teremtjük meg.
 
            A fenntartói minőségirányítási program intézményünkre vonatkozó elvárásai és minőségcélok
 
         „Érvényesíteni kell az óvoda alapfunkcióját: óvó-védő, szociális, nevelő és személyiségfejlesztő, továbbá a gyermekek testi, lelki szükségleteit kielégítő.
Ennek keretében különös figyelmet kell fordítani az átlagostól eltérő, a fejlődésben lemaradt, a részképesség zavarokkal küzdő, a kiemelkedő képességű, a szociálisan hátrányos helyzetű és a sajátos nevelési igényű gyermekekre.
         Az óvoda biztosítsa a gyermekek azon jogát, hogy egészséges környezetben nevelkedjenek, illetve képességeinek adottságainak és érdeklődésének megfelelő nevelésben részesüljön. A gyermek óvodai életrendjét korának és fejlettségének megfelelően alakítsák ki, amelyben fejlesztése sokszínű tevékenység keretében valósul meg. A gyermeki személyiség szabad kibontakoztatása során vegye figyelembe az életkori és egyéni sajátosságokat, az eltérő fejlődési ütemet.
         Biztosítsa az esélyegyenlőséget az iskolakezdéshez a különleges gondozást igénylő óvodásokkal való speciális foglalkozás keretében. Az iskolaérettség kritériumainak elérése érdekében – lehetőségeihez képest – segítse elő ezen 3-5 éves korú gyermekek óvodai nevelésben való részvételét.
         Az esélyegyenlőség megteremtése érdekében segítse elő a cigány származású gyermekek minél korábbi óvodai nevelésben való részvételét. E gyermekek óvodai nevelése során testi és lelki szükségleteihez igazodó fejlesztést folytasson.
         A többi gyermekkel együtt nevelhető sajátos nevelési igényű (részképesség zavarral küzdő, fejlődésben lemaradt) gyermekek óvodai nevelésében a másság elismerése és elfogadása mellet fejlődését speciális módszerek alkalmazásával biztosítása.
         Az óvoda hatékony gyermekvédelmi tevékenységével biztosítsa az óvodai nevelés keretében történő iskolai felkészítő foglalkozásra kötelezett gyermekek rendszeres részvételét a foglalkozásokon.
         A gyermekek iskolaérettségének kiszűrése közelítsen a 100 %-hoz, annak érdekében, hogy kifejezetten a további óvodai nevelést igénylő gyermekek esetében kezdeményezzen iskolaérettségi vizsgálatot a Nevelési Tanácsadónál.
         Az óvoda-iskola átmenetének megkönnyítése, az iskolaválasztással kapcsolatos információk átadása érdekében alakítsunk ki hatékony együttműködést az általános iskolákkal, a kollégiummal.
        Az óvodáink őrizzék meg szakmai sokszínűségüket, hagyományaikat a nevelés színesebbé, hatékonyabbá tétele érdekében. Valósítsák meg kiemelt nevelési céljaikat: az egészséges életmódra nevelést, környezeti megismerést, az anyanyelvi nevelést, vagy a magyar nemzeti öntudat megalapozását.”
2.    Minőségpolitikánk
 
            Minőségpolitikai nyilatkozat
 
 
            Küldetésünk
 
  • Intézményünk a kisgyermekek igényeinek kíván megfelelni, és érdekeit szolgálni. Képviseljük az egyetemes eszmei értékeket munkánkban: humanizmus, demokratizmus.
  • Fontosnak tartjuk a következő erkölcsi értékeket: az én tisztelete, nyitottság, őszinteség, szeretet, udvariasság, felelősségtudat, család tisztelete, szeretete.
  • Hangsúlyt helyezünk a következő kulturális értékekre: a szülőföld, az otthon tisztelete, a természeti környezet védelme, szeretete, az anyanyelvi kultúra ápolása.
  • Óvodánk „pedagógiai klímája” a gyermeket elfogadó szeretetet megerősítő légkör.
  • A családi nevelés elsődlegességét tiszteletben tartva törekszünk a harmonikus együtt nevelésre.
  • Az általános alapok fejlesztésén túl fontosnak tartjuk a tehetséges gyermekek felismerését, fejlődésük elősegítését, támogatását, egyidejűleg a lemaradással küzdő, illetve sajátos nevelési igényű gyermekek felzárkóztatását.
  • Minőségpolitikánk megvalósításával az intézményi nevelőmunka stabilitását, kiegyensúlyozottságát és színvonalasságát biztosítjuk.
  • A minőségi munka, az innováció alapkövetelmény, melynek garanciája a kollégák belső és külső képzése, képzettsége, a minőségirányítási rendszer működtetése és folyamatos fejlesztése.
  • Intézményünk kinyilvánítja, hogy szolgáltatásaink minőségének fejlesztése minden dolgozó személyes felelőssége.
 
            Jövőképünk
 
  • Célunk olyan óvoda, ahol hagyjuk a gyermeket, hogy élje – az óvónő teremtette környezetben és segítő közreműködésével – az óvodások sok mozgásos, aktív életét. Célunk olyan óvoda működtetése, ahol a kisgyermek személyes kapcsolatra, testi és lelki értelembe vett érzelmi biztonságra találjon – majd szabad játékra, mesére, érzelmi intimitásra, jó mintákra melyeket utánozhat. A gyermek nevelése, a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatására, a gyermeki jogok, alapvető szabadságok tiszteletben tartásának megerősítésére irányul.
  • Óvodánkat a közoktatási rendszer szakmailag önálló intézményének tekinti. Mint a családi nevelés kiegészítője, a gyermek 3. életévétől az iskolába lépésig, legfeljebb 8 éves korig látja el funkcióját.
  • Célunk olyan környezeti feltételek megteremtése, amelyben az intézmény alapfunkciója hatékonyan érvényesül.
  • A folyamatos fejlesztés eredményeként (mikro-makro tárgyi környezet) az óvoda a gyermeki személyiség szabad kibontakozásának legmegfelelőbb színterévé válik.
  • A gyermeki személyiség elfogadásával, tiszteletével, szeretetével segíteni a gyermek fejlődését, a képességek kibontakoztatását, az egyéni fejlődés ütemének megfelelően.
  • Annak érdekében, hogy a társadalom elvárásainak gyermekeink a jövőben megfeleljenek ezen kihíváshoz szükséges személyiségjegyeket hangsúlyozottan erősítjük.
-          Önmaga jóerényeit képes érvényesíteni.
-          Alkalmazkodik mások igényeihez is.
-          Kreatív, nyitott, határozott egyéniség.
-          Tisztelettudó társaival, felnőttekkel szemben.
-          Őszinte, segítőkész, vállalja tettét.
-          Pozitívan közelít társaihoz, a másságot tolerálja
 
            Vezetői szándéknyilatkozat
 
Minőségpolitikánk abból indul ki, hogy a gyermekek akkor érzik magukat biztonságban, és akkor jó a közérzetük, ha számukra megfelelő körülmények között élhetnek, fejlődhetnek, ha az ehhez szükséges feltételeket a felnőttek megteremtik számukra.
Fontos, hogy a szülők szívesen és biztonságtudattal hozzák a gyermekeket óvodába, az óvoda minden dolgozója munkáját jó légkörben, anyagilag és erkölcsileg megbecsülve végezhesse. Folyamatosan ápolni és fejleszteni kell a kapcsolatrendszert (szülő, fenntartó, társintézmény), hogy az intézmény eredményesen működjön.
Cél: az intézmény működése során keletkezett jelzések, a külső és belső mérések (partneri kérdőívek), értékelések eredményei alapján észlelt működési problémák, hiányosságok megszüntetése, a szükséges javító, fejlesztő, megelőző tevékenységek következtében.
Feladat: a problémák felszínre hozása, információszerzés.
Módszer: tények, adatok gyűjtése kérdőív formájában évente, név és adatgyűjtés, partnervizsgálatok.
Területei: gondozás, egészséges életmódra nevelés, anyanyelvi nevelés, közösségi nevelés, egyéni bánásmód, hátránykompenzáció, hagyományőrzés és fejlesztés, gyermekvédelmi tevékenység, kapcsolatrendszer.
Siker kritériuma: erősségek, gyengeségek feltárása 80 %-ban.
 
            Minőségcélok
 
Minőségi munkánkat jellemezze az egymásra épültség, az eddigi eredményekre épüljenek a feladatok.
A minőségi nevelés gyermeki személyiség teljes kibontakoztatására, az alapvető szabadságok tiszteletben tartására irányuljon.
A nevelő modell értékű legyen a gyermek számára. A tárgyi feltételek fejlesztése szolgálja a gyermek biztonságát, kényelmét, egészsége megőrzését.
Minőségi feladatok
  • Cél: pontosan megfogalmazott és rögzített szervező és pedagógiai értékrend
Feladat: átláthatók legyenek az irányítási elvek.
              Mindenki tudja mikor, mit várnak tőle.
              Kiszámítható legyen a működés.
  • Cél: jól működő ellenőrzési, értékelési gyakorlat.
Feladat: a megvalósult teljesítmény több oldalú rendszeres ellenőrzése, értékelése,
              visszacsatolás.
              A feladatok kiosztása alkalmasság szerint.
              A munkatársak úgy érezzék megbecsülik és értékeli őket.
  • Cél: fejlett együttműködés és belső kommunikáció.
Feladat: tényszerű és konstruktív kommunikáció.
              Az elképzelések, információk és kérdések folyamatos cseréje a szervezett
              tagjai között.
 
2.3. Szervezeti felépítés
 
 
 
Óvodavezető
 
 
 
 
Óvodavez. hely.
 
 
Ügyviteli dolg.
 
 
Szakmai mk. vez.
 
 
Érdekképviselet
(KAT)
 
 
Tagintézm. vez.
 
 
Dajkák
 
 
Csoportvezető óvodapedagógusok
 
Fejlesztő pedagógus
 
 
 
Dajkák
 
Technikai dolgozók
 
 
 
 
Technikai dolgozók
 
 
             SzK
 
 
 
 
 
ILLYENNEK LÁTNAK...
 
GYEREKSZÁJ
 
KÉPES BESZÁMOLÓINK
 
EZEKET TANULTUK
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?